planp planp-big arrow-down arrow-horse arrow-brain arrow-pencil arrow-speaker arrow-morph arrow-loading arrow-spinning
  • en
  • tesa

    tesa

    Building cohesion among tesa employees

    • Kunde
    • tesa SE

    “Employer branding” is a term used for employee appreciation these days. tesa shows just how much it values its more than 4,000 employees around the world in various ways – including its inside:tesa magazine, which has been published four times annually for years. We teamed up with tesa’s corporate communications department to design the publication back in 2005. The goal? To strengthen a sense of shared identity among tesa employees all over the world. Since then, the magazine’s stories about people, products, and processes have been read regularly in four languages: in addition to versions in German and English, the magazine is also published in Spanish and Chinese. And its impact reaches beyond the company. Customers and other stakeholders also appreciate the quality of the magazine, which has garnered various awards and distinctions. For example, just recently it won a 2018 Astrid Award in New York, where inside:tesa prevailed over stiff worldwide competition to take the Gold and the Grand Award in the “Employee Magazines” category.

     

    Bei Fotos wie auch in den Texten wird viel Wert auf Authenzität und Professionalität gelegt. Selbstverständlich müssen die Inhalte zur Strategie und Haltung des Unternehmens passen. Genauso wichtig ist allerdings, die Themen so interessant aufzubereiten, dass sie auch gerne gelesen werden.

    Das Wesentliche wird schon beim Durchblättern des Magazins vermittelt.

    tesa_mitarbeitermagazin_close
    tesa_mitarbeitermagazin_sprachen

    Illustrationen machen komplexe Prozesse und Technologien schneller verständlich.

    Der Leser wird intuitiv durch das Heft geführt. Infokästen, Grafiken, Headlines, Fotos und Bildtexte bieten dem Leser die Möglichkeit, Themen schnell zu erfassen und zu entscheiden, was ihn besonders interessiert. Die inzwischen sehr gut eingespielte Zusammenarbeit zwischen interner Redaktion und externer Gestaltung ist die Voraussetzung für diese Qualität.